12 resultaten

• Biologie houdt zich bezig met alles wat leeft. Van het gedrag van dieren, de werking van onze hersenen tot klimaatverandering en gentherapie.
    NL
  • Hoe ontstaan ziekten en hoe kunnen we ze bestrijden? De bacheloropleiding Biomedische wetenschappen richt zich op het onderzoek naar verstoringen in het lichaam.
    NL
  • Ontdek deze internationale bacheloropleiding met vakken op honours-niveau waarin je leert hoe nieuwe geneesmiddelen worden ontdekt en ontwikkeld.
    EN
  • Diergeneeskunde gaat over gezonde en zieke dieren, dierenwelzijn en volksgezondheid: hoe heeft diergezondheid effect op de mens, op de omgeving (lucht, bodem) en in interactie met andere dieren.
    NL
  • Geneesmiddelen: wat is het effect, hoe dien je ze toe, hoe geef je voorlichting en hoe herken je ziekteverschijnselen? Dat is de kern van Farmacie.
    NL
  • De bacheloropleiding Geneeskunde stelt de behandeling van de patiënt met zijn ziekte centraal. Je leert over het menselijk lichaam, ziekte en gezondheid. Uniek in Nederland: al coschappen lopen in het derde jaar.
    NL
  • Deze interdisciplinaire, Engelstalige bachelor combineert biologie, scheikunde, natuurkunde en farmaceutische wetenschappen en leidt je op in de hedendaagse Life Sciences. Je bestudeert het moleculaire leven vanuit verschillende invalshoeken.
    EN
  • Natuurwetenschap en innovatiemanagement gaat over de ontwikkeling en toepassing van innovaties. Je leert bruggen te slaan tussen wat technologisch mogelijk en maatschappelijk haalbaar is op het gebied van duurzame energie, transport en gezondheid.
    NL
  • Psychologie is de wetenschap van menselijk gedrag en beleving. Je bestudeert alle facetten daarvan en richt je daarbij op de biologische, psychologische, sociale en culturele factoren die hierin een rol spelen.
    NL
  • Als UCR-student ben je nieuwsgierig, ambitieus en internationaal georienteerd. Je stelt je eigen pakket samen uit meer dan 200 vakken.
    Diploma:
    BA (Bachelor of Arts) / BSc (Bachelor of Science)
    EN
  • University College Utrecht is een honours college van de Universiteit Utrecht waar je Liberal Arts and Sciences in het Engels kunt studeren. Studenten stellen hun eigen curriculum samen en wonen op de campus.
    Diploma:
    BA (Bachelor of Arts) / BSc (Bachelor of Science)
    EN
  • Een open blik op (dier)gezondheid en zorg in een snel veranderende samenleving.