Willem Janssen levert bijdrage aan MVI Congres met de workshop 'Duurzaam inkopen: geen keuze, maar verplichting!'

tot

EU Green Deal
Overheden besteden minder duurzaam aan dan vaak wordt gedacht. De strijd tegen klimaatverandering vereist meer van de publieke inkoop in Nederland. De EU Green Deal agendeert dit probleem en doet concrete voorstellen. Wordt duurzaam inkopen een juridische verplichting in plaats van een keuze?

Duurzaam aanbesteden
mr. dr. Willem Janssen, Universitair Docent en onderzoeker bij het PPRC en RENFORCE aan de Universiteit Utrecht, gaat in een sessie van het MVI Congres in discussie met deelnemers over de EU Green Deal. Aan bod komen vragen als welke juridische verplichtingen er momenteel zijn om duurzaam aan te besteden en hoe overheden hun inkooporganisatie toekomstbestendig kunnen maken als duurzaam inkopen geheel verplicht wordt.

De sessie vindt plaats op 9 december van 9:45 tot 10:30.

MVI Congres aanmelden
Begindatum en -tijd