Promotie: Preparing health professions learners to work with uncertainty
Jenny Moffett
Deze thesis onderzoekt hoe studenten in de gezondheidszorg leren omgaan met onzekerheid tijdens hun opleiding en stelt een methode voor om hen deze vaardigheid aan te leren. We begonnen met het bestuderen van onderzoeken naar het beheersen van onzekerheid in het gezondheidsonderwijs. Ons onderzoek benadrukte dat hoewel het ervaren van onzekerheid veelvoorkomend is voor deze studenten, er niet veel formele onderwijsmethoden zijn die hierop ingaan.
We zagen potentieel in het gebruik van simulatie-gebaseerd leren, dus hebben we een digitale educatieve escape room (DEER) ontwikkeld om studenten op een leuke en interactieve manier over onzekerheid te laten leren. Met een ontwerp-gebaseerde onderzoeksaanpak hebben we verschillende prototypes van de DEER ontwikkeld. We hebben ook dit onderzoeksproces gebruikt om te bestuderen hoe studenten leren in dergelijke nieuwe online omgevingen.
Meerdere cycli van ontwerp en evaluatie resulteerden in een definitieve DEER die een boeiende online leeromgeving bood waar medische studenten veilig onzekerheid konden ervaren en leerden beheren door teamwork en reflectie.
Ons onderzoek toonde aan dat het gebruik van een bekende onderwijstheorie, Community of Inquiry, een waardevol kader bood bij het creëren en gebruiken van het digitale leerspel. Ons werk benadrukte ook het belang van investeren in het ontwikkelen van een psychologisch veilige omgeving bij het ontwerpen van dergelijke spellen. Over het geheel genomen biedt ons werk ontwerpprincipes en praktische tips voor anderen die hun eigen digitale escaperooms voor leerdoeleinden willen ontwikkelen.
- Begindatum en -tijd
- -
- Einddatum en -tijd
- -
- Locatie
- Academiegebouw en online (livestream link)
- Promovendus
- J.E. Moffett
- Proefschrift
- Preparing health professions learners to work with uncertainty
- Promotor(es)
- prof. dr. G.J. Bok
- prof. dr. M.A. Carvalho Filho