3 november 2016 van 20:00 tot 22:30

Hoe werkt aandacht?

Waarom zijn sommige reclameborden onmogelijk te negeren? Hoe komt het dat automobilisten nog steeds tegen de slagbomen bij de Coentunnel aanrijden? Hoe doorzoek je een website het snelst? Dr. Stefan van der Stigchel schreef er een boek over.

Websitebanners, wegwijzers, sponsorshirts, reclameborden, etalages, Facebook-meldingen en verkeerslichten: onze ogen worden elke dag gebombardeerd met visuele informatie. Maar wat bepaalt wat ons opvalt en wat niet? Cognitief psycholoog en universitair hoofddocent Stefan van der Stigchel vertelt op 3 november 2016 hoe we informatie verwerken, waarom onze ogen meer zien dan we verwerken en wat voor gevolgen dit heeft voor ons dagelijks leven. Ook leer je verschillende technieken waarmee je aandacht kunt sturen en hoe aandachtsarchitecten zoals reclamemakers, ontwerpers van vliegvelden en websitebouwers die inzetten in ons voor- én nadeel. Na afloop van de lezing is er een netwerkborrel.

Combideal lezing en boek

Ben je erbij op 3 november en wil je ook graag het boek bestellen? Dat kan tegen een speciale kortingsprijs. Als je je vóór 10 oktober aanmeldt, zorgen wij dat het boek voor 3 november op de mat ligt en je het kunt laten signeren door de auteur. Wil jij weten hoe je kijkt, zoekt, én hoe je de aandacht van anderen kunt beïnvloeden? Meld je nu aan!

Begindatum en -tijd
3 november 2016 20:00
Einddatum en -tijd
3 november 2016 22:30
Entree
Combideal boek + lezing: €20,- voor Vrienden, €24,- voor niet-Vrienden; Alleen lezing: €8,- voor Vrienden, €12,- voor niet-Vrienden