‘Promoveren naast mijn baan bij de gemeente geeft mijn werk extra verdieping’

Duaal PhD-IT-programma

Promoveren aan de universiteit en tegelijkertijd in dienst zijn bij een maatschappelijke organisatie. Dat is wat het PhD-IT-programma van de Universiteit Utrecht mogelijk maakt. Floris Fonville heeft zo’n duale functie: hij werkt bij de gemeente en promoveert tegelijkertijd op een onderwerp dat relevant is voor zijn werkgever. Bekijk de video.

Tekst gaat verder onder de video

De gemeente Utrecht is blij met de samenwerking: “Onze vraagstukken worden steeds complexer en vragen om meer IT-kennis”, aldus Janice Leering van de gemeente Utrecht. “Daarnaast komen we vroegtijdig in contact met pas-afgestudeerde IT-professionals en die willen we graag interesseren om bij de gemeente te gaan werken om hun kennis voor relevante, maatschappelijke vraagstukken in te zetten.”

Aan het duale programma doen, naast de gemeente Utrecht, inmiddels verschillende publieke organisaties mee, waaronder de Nationale Politie en het ministerie van Binnenlandse Zaken. In totaal zitten er momenteel veertien promovendi in het voortraject van het programma.