In the media

November 29, 2023

Joost Raessens in Pakhuis de Zwijger: "Boekpresentatie & nagesprek: The Role of Play: New Games, New Chances"

November 18, 2023

Ewa Miedzobrodzka in de Stentor: Eureka! "Gamen maakt niet aggressief".

March 30, 2023

René Glas in NOS podcast De Dag: "De Oscars van de games"

January 30, 2023

René Glas in NPO3 Brandpunt+: "Alle redenen waarom jij deze gametrend moet proberen"

January 19,2023

René Glas in Brusselse Nieuwe: "Europarlementariërs houden de virtuele schatkist dicht"

January 11, 2023

René Glas in Nederlands Dagblad: "Waarom je favoriete game nu wél een goede verfilming krijgt (en eerst niet"

October 30, 2022

Jan Dirk Fijnheer in AD: "Minder stroom en sluipverbruik: deze gadgets en apps helpen om je energierekening te verlagen"

October 29, 2022

Jan Dirk Fijnheer in AD: "Meet en weet watt je verbruikt" [pdf1] [pdf2]

September 30, 2022

Jan-Dirk Fijnheer in Energienieuws: "Energierekening te lijf met een serious game"

July 22, 2022

Remco Veltkamp in Amped's blog: "Scientific paper on GAIN Transition Model: Gamification for sustainable food transitions"

July 14, 2022

Sandra Ponzanesi in NWO news: "Virtual Reality as Empathy Machine: Media, Migration and the Humanitarian Predicament"

July 14, 2022

Tanja Nijboer in New Scientist: "Serious games benaderen het echte leven beter dan neuropsychologische tests"

July 14, 2022

Our serious game about xtc retail received a lot of interest, such as by Volkskrant.

July 4, 2022

Julian Frommel in IEEE Spectrum"When Gamers Get Nasty, Researchers grapple with subjectivity as they develop algorithms to detect toxicity in online gaming".

June 14, 2022

Tanja Nijboer in ICT&Health: "Serious Gaming onderzoek naar hersenletsel op Lowlands".

January 14, 2022

Heidi Lesscher in podcast series Jong Geleerd: "Spelen doet je groeien"

December 7, 2021

Roland Geraerts in NRC: "In Pamplona rennen ze vlak voor de stierenhoorns ’t hardst".

December 7, 2021

Nick Ramsey in AGConnect: "Deze computer doet wat je denkt."

November 5, 2021

Zerrin Yumak in NRC: "Iedereen in de metaverse? De virtuele wereld voelt nog niet als thuis".

October 26, 2021

René Glas on Nu.nl: "Solliciteren via een game: Dat zegt meer over je competenties dan een cv"

October 25, 2021

Zerrin Yumak and Imar de Vries on NOS: "Leven we straks in de 'metaverse' of blijkt het een grote hype?"

September 23, 2021

Stefan van der Stigchel, Peter Werkhoven in NEMO Kennislink: "Zijn virtuele ontmoetingsplaatsen een oplossing voor Zoom-vermoeidheid?"

September 23, 2021

Joost Vervoort in VPRO Gids: "Spelen met natuur".

May 26, 2021

René Glas, Jasper van Vught in DUB: "UU-docenten delen drie digitale tools om online lessen te verbeteren"

May 20, 2021

Jan Dirk Fijnheer in AD: "Waarom we meer moeten spelen op het werk"

March 2, 2021

Jasper van Vught in Schuttevaer Weekblad: "Professionele simulatie begint met een spelletje"

February 12, 2021

Margot Peeters on Dutch Cowboys: "We spelen steeds meer online games door lockdown- en coronaperikelen"

February 11, 2021

Rebecca Nordquist in the The Independent: "Pigs can play computer games"

January 10, 2021

René Glas in NPO Zapp De Dikke Data Show: "Fortnite"

December 22, 2020

Zerrin Yumak in NRC: "Een zombie kan leren om je aan te kijken".

December 10, 2002

René Glas bij MediaWijzer: "Gamen is meer dan een spelletje".

November 30, 2020

Anna Salomons in South China Morning Post: "As AI takes over more jobs, optimism remains in gaming and other creative industries".

November 28, 2020

Jasper Lukkezen in Financieel Dagblad: "Gamersgeluk".

November 13, 2020

René  Glas bij MediaWijzer: Lancering Mediawijsheid Competentiemodel 2021

November 11, 2020

Joost Raessens op AG Connect, "Alternatief kennisdelen: effectiever leren met serious gaming".

November 10, 2020

René Glas in Trouw: "De timing kon niet beter voor nieuwe spelcomputers".

November 9, 2020

René Glas in Stax&Toine, NPO Radio1: "Game-geschiedenis in een notendop"

November 2, 2020

Heidi Lesscher op de Jantje Beton Speelbeweging: "Uit onderzoek: Buitenspelen is echt spelen, maar van gamen kunnen kinderen ook veel leren"

October 19, 2020

Tanja Nijboer bij Emerce.nl: "Game ontwikkeld om aandacht en concentratie te testen enen te train".

September 1, 2020

René Glas op AD.nl: "Vergeet Fortnite, Fall Guys is de nieuwe hit: waarom de game zo populair is".

February 21, 2020

SiFi Wire: "This Dutch university is inspiring students to create games that could change the world".

February 7, 2020

Innovation Origins: "Utrecht is dé gamestad van Europa en dat levert miljoenen op".

February 3, 2020

UU/HKU sustainability game jam featured at laurakbuzz.com.

November 2, 2019

René Glas in Volkskrant: "Topsport met een toetsenbord”.

October 16, 2019

Jasper van Vugth op Nu.nl: "Steeds meer kijkers voor gamewedstrijden"

September 23, 2019

René Glas in Onder Mediadoctoren, Afl 95: eSports

September 19, 2019

René Glas in TMI: Aandacht (NPO3): “Insert coin here”

August 2019

Remco Veltkamp in UU Highlights Spring/Summer 2019: "Games help people to become more socially engaged"

July 5, 2019

Sander Bakkes op De Jantje Beton Speelbeweging: Gamen, is het slecht voor je?

July 4, 2019

Tanja Nijboer speaks on the "NOS op 3 Tech Podcast" (from 28:55 onwards)

June 24, 2019

Tanja, Nijboer op nu.nl: Utrechtse neuropsycholoog wint Betto Deelmanprijs

June 21, 2019

Tanja Nijboer op RTVUtrecht: "Belangrijke onderscheiding voor neuropsycholoog Tanja Nijboer die virtual reality gebruikt"

May 28, 2019

Sjors Martens op NPO 3FM: "Een podcast over 'serious gaming': wat is dat?".

May 17, 2019

René Glas en Jasper van Vught in Online -Control: "Herziene versie Nederlandse gamecanon heeft 16 extra games".

May 17, 2019

Center for Game Reserach in DUB: "Vrienden worden via Pokémon Go-app in De Uithof".

May 17, 2019

Remco Veltkamp on RTV Utrecht: "Retrospellen spelen op de universiteit tijdens de Week van de Game".

May 15, 2019

René Glas in NPO R1 Cultuur & Media: "Zo verdienen gameproducenten hun geld".

May 14, 2019

René Glas on NPO Radio1: "De week van de Game!".

May 13, 2019

Utrecht Center for Game Research at RTV Utrecht: "Chronisch zieke kinderen helpen en geschiedenis beleven in Week van de Game Utrecht".

April 25, 2019

Karin Fikkers in Volkskrant: "Ook gamend kind legt contacten".

April 15, 2019

René Glas in NPO Radio 1 program Focus: E-Sports in een uitverkocht Ahoy Rotterdam: "Een boxing arena in een digitale sfeer".

April 9, 2019

Karin Fikkers in Want and Folia: "Gamen maakt je slimmer".

March 31, 2019

René Glas op NU.nl: Rollercoaster Tycoon 20 jaar oud; 'je kunt een beetje god spelen'.

February 9, 2019

Joost Raessens in AD: "Gamen is goed voor je". Online:"Vier redenen waarom gamen goed voor je is". Zie ook "Waarom gamen goed voor je is".

February 5, 2019

De Utrechtse Internet Courant: "Utrechtse studenten ontwikkelen klimaatgames om betrokkenheid te vergroten"

January 19, 2019

Margot Peeters in RTL Nieuws: Skins en dansjes kopen in Fortnite om erbij te horen: 'Zonder kan écht niet'

January 15, 2019

Jan Dirk Fijnheer in Inspring Examples: 'PowerSaver Game, using an online game to save energy at home'

Heidi Lesscher in Inspring Examples: 'Hip&Co A gaming app for children with chronic illness and their friends'

December 9, 2018

Jan Dirk Fijnheer in De Utrechtse Internet Courant (DUIC): Onderzoeker UU wint prijs met energiebesparend spel.

November 30, 2018

Utrecht University scientists in de Volkskrant: Een bescheiden trend in bordspellenland: spellen met een wetenschappelijk sausje.

November 6, 2018

Jan Dirk Fijnheer in Management Team: Game on! Verbeter in 7 stappen je teamprestaties met spelelementen.

September, 2018

Christian Knaapen in Poortnieuws: Kinderen ontwerpen eigen speeltoestel in een VR-wereld.

August, 2018

Heidi Lesscher in UU Highlights Spring/Summer 2018: "A games app chronically ill children"

August 27, 2018

Robbert Jan Beun in NPO radio De Wereld van Morgen: Slaaptherapie.

August 15, 2018

Fiemke Griffioen, Robbert Jan Beun in de Telegraaf: "App tegen slapeloze nachten."

June 21, 2018

Regina van der Eijnden in NRC: Voor school willen ze nog snel een potje Fortnite spelen: "Twee jaar geleden was iedereen zogenaamd Pokemon Go verslaafd, maar daar hoor je nu niemand meer over".

June 18, 2018

Margot Peeters in NOSOp3: Maar wanneer ben je verslaafd?

June 15, 2018

Robert Jan op SmartHealth.nl: "Spin-off van Universiteit Utrecht: slaaptherapie via een app".

June 14, 2018

René Glas in Laadscherm: "Game- en filmtitels gaan altijd over genres".

June 10, 2018

René Glas in VPRO Thema edition: Game of Phones.

June 1, 2018

Monique Simons in AD: "Gamend door de stad en fit worden".

May 18, 2018

René Glas in De Morgen: "Exit dubbelgespierde gameheld? Mensen afknallen kan nu ook in konijnenpak".

April 21, 2018

Joost Raessens on NPO Focus: "Sommige games zorgen voor beter gedrag".

April 18, 2018

Joost Raessens on NPO Radio1 Wakkere Wetenschapper: "De kracht van serious gaming".

February 27, 2018

Jan Dirk Fijnheer in De Volkskrant: "Energie Besparen met Games" part1, part2 (in Dutch).

January 16, 2018

Egon van den Broek at BNR News Radio about AI at Alibaba and the relation with quiz games (in Dutch).

December 8, 2017

Egon van den Broek at BNR News Radio about AI, Google's Deepmind, and board games (in Dutch).

November 10, 2017

The Teaching & Learning Lab Autumn Festival gets an article in "het AD" (article in Dutch). Several innovations (such as the AR sandbox and the virtual reality fieldtrip) are discussed.

November 6, 2017

Jan Dirk Fijnheer and the PowerSaver game in BNNVARA Groen Licht: "Energie besparen met een game".

October 30, 2017

Stephanie de Smale talks about the allure of war games in the NRC (article in Dutch).

October 22, 2017

Artificial intelligence; trust or distrust it? Jan Broersen helps discuss the issue in an article by Scientas (article in Dutch).

October 12, 2017

René Glas discusses the impact of VIrtual Reality in an article by the NOS (article in Dutch).

October 10, 2017

The research by Master student GMT Wendy Bolier is mentioned in "Almere Deze Week" (article in Dutch).

September 2017

Tanja Nijboer discusses the Virtual Supermarket project in UMC&ZO (pg 19, article in Dutch)

September 25, 2017

Jasper van Vught and René Glas discuss the Utrecht Center for Game Research and serious games in general in Metro (article in Dutch)

August 31, 2017

Monique Simons's research on games for health is discussed in De Telegraaf, "Gamen op straat: lekker gezond" in (article in Dutch).

August 28, 2017

Research into the representation of history in war games was mentioned during the keynote of the Historicidagen 2017. In Reformatorisch Dagblad, "Eerste editie historicidagen: Laat historici ook games en theater bestuderen" (article in Dutch)

August 26, 2017

Stefan Werning and Robbert Jan Beun discuss the promises of games for change in Het Financiële Dagblad "Serieuze spelletjes" (article in Dutch)

July 2017

"Dag ongezond gedrag", Robbert Jan Beun's slaapcoach project in I/O Magazine, p. 4.

"Bewegende mensenmassa's voorspellen", Roland Geraerts in I/O Magazine, p 17.

May 15th, 2017

"Gametechnologie in de digitale samenleving", Remco Veltkamp's propositions to the digital society, see the VSNU e-magazine.

May 2nd, 2017

"Als fictieve soldaat spelen in de Tweede Wereldoorlog blijft aantrekkelijk", Jasper van Vught in Trouw.

March 30th, 2017

Our SleepCare project started a spin-out company at Utrecht Inc., featured in De Telegraaf (scroll down to last page, article "Jonge Utrechtse ondernemers doen het goed")

February, 2017

Marries van de Hoef explains why people like the game "Kamergotchi" on Youtube.

March 13th, 2017

Our Hooked! game is mentioned at the SXSW festival in NRC.

Februari 21th, 2017

Bionieuws covers the symposium Ecogames: Game Research meets Sustainability in an article titled 'Bewuster door het leven met Ecogames'. 

January 29th, 2017

Jan Dirk Fijnheer's Powersaver game on energy reduction was featured in duurzaamnieuws.nl

January 23th, 2017

Nintendo's "nostalgia marketing" is discussed by René Glas in an article by Numrush (Dutch).

January 10th, 2017

Professor Wouter van Joolingen comments on games for education in the NRC Handelsblad, "Beware - games for education could be a gimmick". 

December 26th, 2016

The virtual sleeping coach "SleepCare" is featured in an article by EOS wetenschap.

December 20th, 2016

ConsuMED features an article about the virtual sleeping coach "SleepCare".

November 16th, 17th 2016

AD/ Utrechts nieuwsblad: Serious Game 'de Virtuele Patient' teaches health professionals how to hold difficult conversations. De Stad Utrecht nl: Virtual Patient goes to market. NOS journaal: The "Virtual Patient" is featured in an item during the evening news. The Virtual Patient was also featured in a sketch by LuckyTV.

November 2016

Zhiping Luo in Commotion: "De flexibele virtuele huid"

October 27th, 2016

Roland Geraerts was interviewed in De Telegraaf about his crowd simulation engine and how it is used in designing the Noord/Zuidlijn and in the preparation for the Tour de France in 2015.

October 2016

In the Revalidatiefonds newsletter, Tanja Nijboer talks about the use of virtual reality in rehabilitation. A virtual supermarket turns out to be a perfect environment for rehabilitating patients.

October 7th, 2016

RTV Utrecht picks up on Anouk Keizer's publication in Plos One: Too Fat to Fit through the Door: First Evidence for Disturbed Body-Scaled Action in Anorexia Nervosa during Locomotion

October 6th, 2016

BNR interviews Egon van den Broek on speech recognition.

August 14th, 2016

In a long article titled 'Gamers zijn creatiever dankzij games', Trouw mentions the Utrecht Center for Game Research in the context of the positive influence of gaming on creativity.

August 8th, 2016

Trouw mentions the Center for Game Research and quotes Hans van Luiten in an article on the positive relation between learning results and gaming: Gamen helpt de student, chatten niet.

August 4th, 2016

On BNR News Radio (1:08:29-1:14:35), Business Consultant Rob Blaauboer spoke about the possibilities and benefits of Roland Geraerts’ crowd simulation software. BNR also published an accompanying article. On August 5th, Computable posted a short article with a video of Geraerts' presentation at Campus Party.

July 23rd, 2016

The Virtual Supermarket is mentioned in an article by AD on gaming and rehabilitation (via Blendle, €).

July 21st, 2016

PhD Candidate Marries van de Hoef explains the attraction of the Pokémon GO game in an interview on the websites of De Kennis Van Nu and NPO Radio 1.

June 11th, 2016

NRC Handelsblad publishes another article, titled "Not living but gaming", on the research of Regina van der Eijnden, youth researcher at Utrecht University.

June 6th, 2016

In a Volkskrant article about virtual reality headsets, René Glas (Media and Performance Studies) raises the question whether VR glasses will be able to transcend the ‘gimmick phase’. “The quality of the Google Cardboard and comparable products is so low that lots of people will say: is this it?”

May 24th, 2016

Campus Party is featured in AD/ Utrechts Nieuwsblad: Campus party not only for nerds

May 23th, 2016

The GATE project 'de burgemeestersgame' was mentioned in the Science Guide under the headline: 'Gaming voor Politici'. The aim of the game is to better prepare mayors for their jobs. 

April 5th, 2016

Nearly 1 in 10 male gamers between the ages of 12 and 15 is addicted to playing video games. This is the conclusion of Regina van den Eijnden, youth researcher at Utrecht University. “Girls of the same age are much less likely to be addicted to games. Less than 1 percent of game-playing girls shows signs of addiction.” The press release about Van den Eijnden's research resulted in many news articles across different media, among which De Volkskrant, NOS, nu.nl, BN DeStem, AutomatiseringGids, and RTL Nieuws.

January 24th, 2016

Mehdi Dastani was featured in the TechEmergence podcast to discuss multi-agent intelligent systems. In the podcast, titled "When Many Intelligent Agents are Better than One", Dastani provides a perspective on how this emerging dynamic technology is changing the landscape of how and how companies and governments operate, allowing for greater systemic change that might not be possible otherwise.

January 12th, 2016

Volkskrant: The candy industry influences children through online games 
The candy industry has taken over the market of online games for children and the consequences are big. Children will eat candy sooner after playing such a game says Frans Folkvord from the Radboud University who has his promotion on the subject. Monique Simons (UU):The research is done well and it's not surprising that you can influence the behaviour of children with a good and fun game.  

December 10th, 2015

After feauturing 'A Breathtaking Journey' on prime time national news, the NOS made a second reportage of 'A Breathtaking Journey', which places the player in the shoes of a refugee who is fleeing from a war-torn country in his/her struggle to escape the increasing violence against citizens. This reportage was made for a younger audience, during the 2nd Playground Virtual Reality event at the Groninger Forum.

December 7th, 2015

Trouw: Virtual patiënt helps the general practice doctor

With the help of the serious game 'The Virtual Patiënt', health workers in Utrecht Overvecht will be taught how to better help 'difficult' patiënts. 

December 7th, 2015

NU.nl:''Utrecht becomes one of the worlds best places to live'' 

NU.nl picks up on the article in The New Economy (see below).

December 5th, 2015

The New Economy: Utrecht becomes one of the worlds best places to live/ healthy gaming

''One of the ways the city manages to cultivate an urban environment that fosters healthy living is through its burgeoning gaming industry, which has been instrumental in developing various applied games that can be used in people’s everyday lives. Virtual Patient is a ‘serious game’ developed by Utrecht University that helps healthcare professionals communicate with individuals who suffer from a range of complex problems. The game gives caregivers the ability to practice conversing with clients who have multiple and complex issues before meeting with their clients.'' 

November 28th, 2015

Body-based lie detection research on NPO3

The program 'Klaas Kan Alles' at NPO3 featured an item about the body-based lie detection research from UU researchers Ronald Poppe and Remco Veltkamp together with Sophie van der Zee from Cambridge University. According to the 'Kijkwijzer' there were 200k people who watched the item. 

November 16th, 2015

Gooi en Eemlander: Robot cannot tie its shoelaces

The fear that robots will replace us in our jobs is unnecessary, according to Peter Werkhoven, general director Technical Sciences at TNO and professor (multimodel interaction in virtual environments) at Utrecht University.

October 30th, 2015

A Breathtaking Journey on prime time national news
‘A Breathtaking Journey’ places the player in the shoes of a refugee who is fleeing from a war-torn country in his/her struggle to escape the increasing violence against citizens. The experience was developed by industrial designers Martijn Kors and Cas Ketel within the ‘Persuasive Gaming’ research project (NWO Creative Industries), led by Prof. Joost Raessens (focus area Game Research).‘A Breathtaking Journey’ premiered during the Dutch VR Days (29 October – 1 November). The experience was selected as one of the “Best of Dutch VR Days” projects and has been featured on prime time national news (NOS Journaal, 30 October, 20PM, starting at 20:45 min.) and various other media (RTL Z Today, 29 October, starting at 5:40 min.; and Radio EenVandaag, 29 October).

22 september 2015

Virtueel boodschappen doen om cognitief functioneren realistisch in kaart te brengen (UMC Utrecht news)

22 September 2015

AD/Haagsche Courant: app helpt mensen om beter te leren slapen

Onderzoekers van de TU Delft hebben, in samenwerking met Universiteit Utrecht en de Universiteit van Amsterdam een app ontwikkeld die gebruikers ondersteunt om beter te leren slapen: de Sleep Care-app. 

21 september 2015

Nu.nl: app helpt gebruikers beter te leren slapen

Onderzoekers van de Universiteit Utrecht, Universiteit van Amsterdam en de TU Delft hebben een app ontwikkeld die gebruikers helpt om beter te leren slapen. De app moet een steuntje in de rug vormen voor mensen die al slaaptherapie krijgen.

19 september 2015

De Telegraaf: Muziek in je hoofd?; Vraag 't Universiteit Utrecht

Een liedje dat zich hardnekkig in je hoofd blijft afspelen, wordt ook wel een 'oorwurm' genoemd. Het kan een mooi liedje zijn, maar ook een irritant deuntje. In het nummer zit vaak een stukje dat zich vastbijt in je geheugen, een zogenoemde hook.

31 augustus 2015

Gamers willen best wel bewegen
Monique Simons (Healthy Urban Living) in de Volkskrant over haar onderzoek naar games en voor een actiever leefstijl. “Simons ziet kansen voor mobiele games, zoals Zombies, Run!, die de buitenwereld versmelt met de virtuele omgeving. 'Zulke games hebben het voordeel dat je naar buiten gaat, want dat is een nadeel van de huidige beweeggames - je blijft binnen’. Hier gaat Simons op de Universiteit van Utrecht verder studie naar doen.”

8 juli 2015 

In een samenwerking met advies- en ingenieursbureau Movares werd de door Roland Geraerts (Informatica) ontwikkelde crowd simulatiesoftware gebruikt door de gemeente Utrecht voor hun voorbereidingen op de Grand Départ. Het persbericht hierover werd onder meer opgepikt door het AD, het Nederlands Dagblad en vrijwel alle regionale kranten. Daarnaast maakte RTV Utrecht (video’s rechts op de pagina) twee items, ook naar aanleiding van experimenten van Geraerts tijdens het festival De Beschaving in de Botanische Tuinen. Geraerts werd bovendien geïnterviewd in de radioprogramma’s De Kennis van Nu (vanaf 17:40) en BNR Nieuwsradio (vanaf 48:10) De Telegraaf besteedde twee keer aandacht aan het onderwerp (12). Daarnaast kwam het terug in items bij RTL Nieuws en het NOS Journaal (waarin helaas de universiteit niet werd genoemd). Verder berichten op verschillende relevante websites, zoals Frankwatching, Emerce, en de AutomatiseringGids.

Nederlandse game designers
In een artikel in Vrij Nederland over twee jonge internationaal succesvolle Nederlandse gamedesigners, ook aandacht voor prof. Mark Overmars (Informatica). Hij ontwikkelde het programma GameMaker waarmee het voor één van de twee designers allemaal begon. En niet alleen voor hem: het programma bracht volgens VN een hele generatie game-ontwikkelaars voort.

1 juni 2015

Parool: "Technocratische 'smart city' gaat voorbij aan belang van burgers"
Technocratische benadering van stadsproblematiek omzeilt politiek bij ingrijpende beslissingen, stelt mediawetenschapper De Lange in het Parool.
English version >

21 april 2015

Mobiele telefoons en stedelijke identiteit
De mobiele telefoon maakt ons bewuster van de verschillende rollen die we in ons dagelijks leven spelen, aldus Michiel de Lange in NRC van 18 april 2015.

Februari 2015

De Virtuele Patiënt
De Gemeente en de Universiteit Utrecht sloten een overeenkomst voor de verdere ontwikkeling van de serious game ‘De Virtuele Patiënt’. Het persbericht hierover leidde tot een kort interview met prof. Johan Jeuring (Informatica) in het radioprogramma Goedemorgen Utrecht (op 57:04’) en een bericht in de Volkskrant. Bovendien kwam de game zelfs even langs in De Werdeld Draait Door (op 1:26’) en werd het bericht overgenomen door een aantal websites en vakmedia.

Februari 2015

Hooked
Remco Veltkamp is te horen bij RTVUtrecht Radio M over de www.hookedgame.nl. U kunt de uitzending beluisteren op RTV Utrecht, start op 9:30 min.

2 februari 2015

 AT5 over nieuwe media en de stad
Michiel de Lange werkte mee aan een speciale uitzending van Wereldstad (AT5) over nieuwe media en de stad.

Januari 2015

Small movements by liars
Using motion capture suits, researchers from the Universities of Cambridge, Lancaster and Utrecht (Ronald Poppe and Remco Veltkamp (Information and Computing Sciences) found that liars made more small movements compared to subjects that were honest. In a lab study, subjects' motions were measured using motion capture suits. By looking at the movement of all body parts, it could be estimated correctly in 82.2% whether the subjects were truthful or deceptive. In comparison, human subjects only estimated the veracity correctly in 52.8%. After a publication in The Guardian, the work has been featured in many British and Dutch news papers (e.g., Telegraph, Daily Mail, Volkskrant, AD, NRC) and several radio and TV shows (Radio 2, BBC World, Radio 538, BNR, RTL Boulevard).

2014

Marjan van den Akker, Mehdi Dastani, Frank Dignum, Roland Geraerts, Peter van den Hooff, Arno Kamphuis, Toine Pieters, Frank van der Stappen, Frans Wiering in Smart Experience Actuator, Applied games in retail, heritage and tourism

Oktober 2014

Zwembad wordt game omgeving
Game&Media Technology student Frank Borgonje en Egon van den Broek (Informatica) in persbericht: ‘Uniek en innovatief project in de zwembad-wereld’